Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V zimě kupovat polobotky, v srpnu zimní bundu, je to normální?

Když jsem si nedávno kupoval v již končícím výprodeji poslední pár zimních bot a ve sportovní megaprodejně se v rohu tísnily 3, slovy tři páry krátkých, tedy zcela neprodejných běžek, uvědomil jsem si, že je asi něco v nepořádku s časem.

Možná jsem tehdy ve fyzice chyběl, když se probíralo zpoždění času za prostorem. Nebo to tehdy ještě u nás v hloubi osmdesátých let nebylo pozorováno. Každopádně se mi zdá, že nyní se každý rok tato fyzikální anomálie projevuje dřív a dřív.

Jak jinak si to mám vysvětlit, když si přijdu vybrat v únoru do renomovaného velikého řetězce obchodů s obuví zimní boty, protože do těch loňských začalo docela hodně téct, a dozvím se, že slevy zimního zboží již proběhly, a proto, to torzo co zbylo a je vystaveno je vše, co z letošní kolekce zbývá. Tentokrát jsem si nepřipadal jako úplný deviant a typ botů, co se mi líbí, naštěstí zbyly jako jediné zrovna v mém čísle. A žádné jiné (dvojitá radost). Zato polobotky a jiné jarní, no, spíše letní modely bot, byly navezeny všude kolem. Možná zrovna to týdenní sněžení a 20cm sněhu venku způsobilo, že obchod zel jinak prázdnotou.

Pokaždé, když se v zimě konečně dostanu na běžky a dám ztuhlému počítačovému krku a zádům trochu na frak, mi euforie ze zimních zasněžených hor zůstává i do pracovního týdne. A já se vydávám do spotrovních megaobchodů poohlédnout se po nějakých nových běžkách s lepším značkovým nápisem, abych byl příště v bílé stopě na úrovni. (Naštěstí, zrovna tady se na módu moc nehledí). Zjistil jsem, že každý rok dopadám stejně. Tyto stavy mě většinou přepadají v únoru, tedy s ohledem na vývoj našich sněhových podmínek zrovna tak uprostřed zimy. Bohužel jsem zjistil, že toto období ale vůbec nepřeje nákupu, v mém případě, zrovna těch zpropadených běžek. Hangárem se sportovním vybavením procházím docela dlouho, než úplně vzadu v koutě narazím na držáky s běžkami. Podle velikosti krámu bych si představil, že regál s běžkami bude nejméně 3m dlouhý a bude tam alespoň dvacet druhů běžek pěti výrobců a různých velikostí. Držák jsem našel v koutě, chudák byl tak vzadu, že se kolem něho už ani nevytítralo. 3 páry, slovy tři páry běžek nesmyslných velikostí tam stály možná několik let. Náhle se zjevivší prodavačka, která si myslela, že jsem asi zabloudil, mi ochotně a s úsměvem sdělila, že ve výprodeji již nic není a navíc byly jarní prázdniny a lidi všechno vykoupili (darebáci). Takže příště zase namažu své přes dvacet let staré Artis Cristal s tím, že jsou vlastně úplně dobré.

Vím, že letní dovolená v druhé půlce srpna již není to, co by byla v červenci. Všichni jsme natěšení na prázdniny, vodu, louku, les, nějaké to moře, nebo hory. Nějak se to seběhlo a i my jsem letěli k moři právě v půli srpna. I vydal jsem se koupit plavky. Podvědomě jsem viděl ty hromady v našem blízkém nákupním centru, kde již pomalu vyvěšovali žluté cedule SALE. A hromady uprostřed oddělení s oblečením nikde. Kde prý se poděly? Minulý týden skončila předvýprodejová akce a lidi všechno vykoupili. No a je po letní sezóně a další již nebudeme naskladňovat. Venku zuřily třicítky, tráva žlutá a suchá jak troud. Vybavila se mi základní předlistopadová otázka, kterou bylo nutno zahájit jakékoliv nakupování, máte, prosím vás ...?

Plavky jsem tehdy vyřešil na tržnici u nádraží, kde se zatím ještě dá mluvit o konstantním časoprostoru. Přikoupil jsem i cukle do vody. Ale běžky tam, sakra, ještě pořád nemají! Škoda, že se ve Vietnamu nelyžuje.

 

 

 

 

 

Autor: Michal Vavřík | úterý 26.2.2013 7:06 | karma článku: 20,35 | přečteno: 1059x
  • Další články autora

Michal Vavřík

Nový prezident neví, co je milost nebo amnestie?

Nedoplaval náhodou Miloš Zeman k prvnímu ostrůvku negativní deviace, když ve svém prvním prezidentském projevu odmítl udělování milostí a vyhlašování amnestie?

13.3.2013 v 10:33 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1004x | Diskuse| Společnost

Michal Vavřík

Sobotko, morální nebezpečí z prodlení trvá již 20 let!

Zaorálku, Sobotko, máte pravdu, z hlediska právního žádné nebezpečí z prodlení nehrozí, z hlediska morálního jsou ovšem všechny termíny vyrovnání se s církevními restitucemi prošvihnuty již dávno.

25.2.2013 v 7:06 | Karma: 23,37 | Přečteno: 710x | Diskuse| Společnost

Michal Vavřík

Vysoké Tatry na otočku-Koprovský štít

Z Ostravy je všude daleko. Existuje jediná výjimka, a to jsou překrásné slovenské hory. Již léta jezdíme do těchto nádherných končin, přírodního balzámu na duši, většinou "na otočku". Tentokrát byl zvolen Koprovský štít, můj prvovýstup.

26.7.2012 v 8:01 | Karma: 17,03 | Přečteno: 1285x | Diskuse| Cestování

Michal Vavřík

Další operátor nebude spasitel, aneb rozjímání v lese na pařezu

Obávám se, že čekání na dalšího operátora v českém éteru jako na novodobého spasitele, je přinejmenším bláhové, neli úplně zcestné. Jestli si někdo myslí, že bude nabízet technicky nadstandrdní služby za polovinu současné ceny, tak je, slušně řečeno, ťulpas.

9.7.2012 v 8:00 | Karma: 23,29 | Přečteno: 2010x | Diskuse| Věda

Michal Vavřík

Dát nebo nedat?

Dětské domovy, děti s handicapem, nevidomí, rakovina. Samé neštěstí a výběrčí na ulicích hrající na city kolemjdoucích. DMS, složenky. Hlad a potopy. Bezdomovci. Charita. Ekologové. Komu dát a komu ne?

21.6.2012 v 8:13 | Karma: 30,19 | Přečteno: 2956x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3121x
Martin Ryšavý oživil krásný ruský citát:"Snít neškodí, škodí nesnít".
návštěvnost sledována od 25.2.2009

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám