Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

vvesely

9. 11. 2010 12:57
Zase ty dotace

Připadá mi, že všichni, vyjma ČR, pobírají dotace EU. Stěžují si vinaři, masokombináty, zemědělci, mlékaři, atd... Je to tak ale skutečně? Nevěřím tomu. Je stadardem dnešní doby ukazovat na druhé a neustále plakat, jak je nám ubližováno. Vždyť jsme také příjemci dotací EU. Že nevyvážíme ? Jsme neschopní. Jsou v obchodech cizí výrobky ? Komu se to nelíbí, nechť kupuje domácí. Může se svobodně rozhodnout. A neříkejte, že není na výběr. V nedaleké minulosti byly zahraniční výrobky pouze v Tuzexu. Bylo to špatně. Dnes jsou běžně k dostání. Zase špatně. Běžte se všichni uplakanci vycpat. Nevíte co chcete.

0 0
možnosti
PJ

peja

9. 11. 2010 12:59
Re: Zase ty dotace

Jeden z problémů nižších dotací v ČR je prodej kvót do Německa, Belgie, Holandska, Španělska a Polska. Nejsme schopni za takovou cenu produkovat zboží. Druhým problémem je to, že místo aby se zemědělská půda využívala opravdu k pěstování zemědělských produktů, staví se na ní solární elektrárny a pěstuje nejlépe dotovaná plodina v ČR řepka olejná.

0 0
možnosti
MN

Ewerell64

9. 11. 2010 12:37
Ekologická stopa a tak...

Až zas bude někdo stát ve frontě na D1 a bude nadávat tak ať si uvědomí jestli potřebuje v Ostravě jihočeský jogurt a v Č.B. pivo Radegast. Nemluvě už o německém máslu a francouzských bramborách. Naše republika se stala křižovatkou mnohých zbytečných transportů ze severu na jih a z východu na západ a opačně.

A už se nemohu dočkat až za takových 5 - 10 let tady budou mnozí plakat štěstím nad tím, že můžeme kupovat čínské mléko či čokoládu. To bude totiž logickým pokračováním jevu, který popisuje bloger. Já budu plakat taky, ale ne štěstím. Stejně jako to dělám už od včerejška co jsem se dověděl, že nám dálnice budou stavět číňani. Holt globalizace jako hrom. Ale čím se my tady v Evropě budeme živit mi není jasné. Asi budeme dělat otroky NEevropanům...

0 0
možnosti
JV

JendaV

9. 11. 2010 13:19
Re: Ekologická stopa a tak...

Pokud jde pouze o dopravu, pak je asi rozhodující vzdálenost spís než země původu. A pro člověka z Ostravy je pak logičtější kupovat jogurty z jižního Polska než z jižních Čech. Pak je otázkou kvalita...

0 0
možnosti
JM

J i ř í

9. 11. 2010 12:26
Dávám přednost českým produktům.

V supermarketu nelituji chvíli času na prohlížení etiket, abych našel česká jablka, brambory či mrkev. Jednak často jsou chuťově lepší, jednak tím aspoň trochu podporuji naše hospodářství. Většina lidí na to ovšem kašle, pak si jednou za pár let při mistrovství světa nakreslí českou vlajku na tvář a křičí "kdo neskáče, není Čech". Tak nevím...

0 0
možnosti
MN

Ewerell64

9. 11. 2010 12:41
Re: Dávám přednost českým produktům.

Dělám to taky tak, jenže rok od roku je to těžší, protože ty české produkty mizí a mizí. [>-]. Někdy dokonce tak fikaně, že nad pultem s jablky je napsáno: "ZEMĚ PůVODU ČR" a na obalu je pak POLAND nebo HOLLAND. Český je možná nanejvýš překupník.

0 0
možnosti

zijutady

9. 11. 2010 12:25
smetana z Německa je levnější

protože ji tam zpracovatelé považují za "odpad" tj. vedlejší produkt vzniklý při výrobě nízkotučných výrobků. Tudíž se jim vyplatí stočit ji do kelímků a poslat do řetězců i když na ní nic nevydělají. (Asi to stojí míň než poplatek za vylití do odpadu). Pro české zpracovatele je naopak smetana jedním z hlavních výrobků, takže na ní prodělávat či nevydělávat nemohou. Aspoň takhle to bylo zdůvodněno nedávno v jednom rozhovoru s českým zpracovatelem (jméno firmy si nemohu vzpomenout, ale nebyla to Madeta ani Agrofert) v papírové formě MF Dnes.

0 0
možnosti

zijutady

9. 11. 2010 12:31
Re: smetana z Německa je levnější

A ještě dodatek. Německý řetězec bude vždy podporovat německého dodavatele. Takže budou-li hypoteticky dva úplně stejné výrobky ve stejné kvalitě a ceně, řetězec dá němcovi vydělat 5 Kč, čechovi 2Kč.:-(

0 0
možnosti

ofcoursedude

9. 11. 2010 12:16
Lenost...

Jo, Češi neradi dřou a případně se uskrovňujou. Místo toho nadávají u piva a demonstrujou. Však stačí podívat se na několik příkladů obecně i z poslední doby: 1) Vietnamci berou lidem práci? No, pokud by onen "obyčejný člověk" byl ochoten ve svém krámu makat s celou rodinou 12-14 (i víc) hodin denně, 7 dní v týdnu, asi by to byla pravda. 2) Navrhovaná generální stávka státních zaměstnanců proti nápadu že budou odměňováni podle výkonu a ne podle odpracovaných let - no comment. Holt se jim nelíbí že by se museli snažit. 3) Solární elektrárny - pokud jsou nové daně pro někoho likvidační, neumí podnikat. Nastavil si podnikatelský model tak aby to měl co nejjednodušší a přitom nezohlednil možná rizika obecně s podnikáním spojená. 4) Stavební spoření: Ok, snížení příspěvků neni příjemný, ale i pokud člověk bude dávat na to spoření 10k měsíčně tak ten novej příspěvek znamená extra jedno procento a kus. Kde dneska seženete 4% znodnocení absolutně bez rizika? A tak by se dalo poračovat dál...

0 0
možnosti
PJ

peja

9. 11. 2010 12:23
Re: Lenost...

Jsme prostě Češi. Máme obezitu, polovina z nás má před domem 3-4 auta, plné košíky v supermarketech ani neutáhneme, bez Ordinace a rodinných pout už ani nemůžeme žít, spotřeba alkoholu patří k nejvyšším na světě, ale pořád se máme prostě špatně a nadáváme na všechny a na všechno. Závidíme sousedovi nové auto, novou televizi a vůbec nás nezajímá kolik času tráví v práci. Budeme na něj nadávat zatím co sedíme venku na lavičce, vykouříme 40-cítku cigaret zatímco on maká aby si mohl příští rok zajet na dovolenou, což nás samozřejmě děsně naštve

0 0
možnosti
J

josefm

9. 11. 2010 12:12
Michale, ptáš se, proč:

"Vepřové z Polska, smetana z Německa..."?

Víš co, já ti neodpovím. Protože sprosté odpovědi se zde mažou a já už si další penále nemůžu dovolit.

Myslím si něco hodně podobného, co ty.

0 0
možnosti
T1

tuan 1

9. 11. 2010 14:37
Re: Michale, ptáš se, proč:

....já taky,já taky!

0 0
možnosti

Causabone

9. 11. 2010 11:25
..

tuto nerovnovahu připisuji všemožným EU dotacím, centrálnímu plánování, omezení pěstování pro určité oblasti a podobným kravinám naší unie. Bez těchto kravin by se trh choval normálně a nevyplatilo by se prodávat španělský jablka za levněji než ty co rostou za vesnicí.

Prostě se všechno nepřirozeně ohýbá a takhle to dopadne. Tyhle věci pak způsobují tyhle různý "krize".

0 0
možnosti
DH

malý david

9. 11. 2010 11:14
je to celkem jedno

odkud jsou potraviny.Proč myslíte,že je v Česku nejvíce rakoviny tlustého střeva z celé Evropy? To je z těch tak zvaných kvalitních českých potravin.

0 0
možnosti
E

Eurototalita

9. 11. 2010 11:16
Re: je to celkem jedno

To se pletete.Důsledek separátních a jakoby "potravin" valících se ze všech koutů slavné bolševické EU.Hnus kam se jen podívám..

0 0
možnosti
PJ

peja

9. 11. 2010 10:54
dotace

Mám několik kamarádů zemědělců. Každý z nich Vám řekne že nestojí o dotace. To co by chtěl, tak je zrušení omezení a kvót. U nás je povoleno chovat na 1 hektaru půdy 1.5 ks dobytka. V Německu je to cca 10ks. Proč ? Prostě proto že jsme prodali kvóty na cukr, vepřové apod. ale nenakoupili jsme si žádné. Proto by raději naši zemědělci nedostávali dotace, ale spíše by chtěli si na své půdě pěstovat či chovat cokoliv a v jakémkoliv množství. Sami si zboží poté prodat a vydělat nakonec více, než na dotacích. Vítejte v EU

0 0
možnosti
E

Eurototalita

9. 11. 2010 11:14
Re: dotace

Přesně tak.Ten humus, co se vydává za potraviny máme v regálech jen kvůli slavným bolševickým eurokvotám a nařízením.EU je neskutečná diktatura, která je zatím jen na začátku..EURv

0 0
možnosti

jarinka

9. 11. 2010 8:52
Souhlas, ale...

... jestli chcete kvalitní české potraviny vyrobené pod přísnými normami a ne odpadky z celého světa plné rakovinotvorných éček (včetně té německé smetany), musíte se vrátit do éry těch jednotných zemědělských družstev a státních statků. Vždyť ta éčka přidávají už i do zrajících sýrů, o pečivu nemluvě - potraviny přece musí něco vydržet. Doby spotřeby a minimální trvanlivosti za posledních dvacet let vzrostly několikanásobně.

0 0
možnosti
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3121x
Martin Ryšavý oživil krásný ruský citát:"Snít neškodí, škodí nesnít".
návštěvnost sledována od 25.2.2009

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám